Saturday, July 20, 2013

Salam Ramadhan Al-Mubarak 1434h

Hai . Salam 'Alayk

Aku ni memang akan update blog sebulan sekali je eh . Walaweh , diri ni busy busy sampai tak sempat nak update pape pun . segmen pun dah lama tak join eh eh . update blog ni banyak keje maa kene bukak laptop upload gambar dari phone yeda yedu . okehh , hari ni nak update kisah ramadhan pulak ye .

Ramadhan Tiba .. Ramadhan Tiba .. Marhaban Ya Ramadhan .. Marhaban Ya Ramadhan ..

lalalala . fefeeling syahdunya ramadhan gitu .

anyway , SALAM RAMADHAN 1434h



Alhamdulillah . ketemu lagi kita dengan bulan yang penuh dengan kerahmatan .

Awal awal Ramadhan hari tu , Allah uji aku . Aku tabah *cehh , padahal nangis 2 jam tanpa henti kot* .Aku redha mungkin ni ujian aku saat awal awal ramadhan . Biarlah sekurang kurangnya ujian ni sebagai kifarah dosa kita kann . aku yakin ada hikmah sebalik segalanya and Alhamdulillah aku makin dekat ngan Allah .

Hari ni genap 11 Ramadhan 1434h . ye dak ? Alhamdulillah . diri ini masih mampu puasa lagi , solat tarawikh berjemaah dan tadarus alQuran . sebelum ni solat tarawikh sendiri sendiri je . sekarang dah hijrah sikit demi sikit . sebab sampai bila kita nak buat perangai kita yang lama tuh je kan . bak kata ustaz aku ; Ramadhan ni bulan yang penuh kemuliaan katanya . sebab ramadhan ada lailatulqadar . malam yang lebih baik dari seribu bulan bersamaan 80 tahun . kita ni tak tentu lagi akan hidup sampai 80 tahun ye dak ?K . aku dah bebel panjang panjang .

Anyway , guys , Selamat Menjalani Ibadah di bulan Ramadhan ini .


Alolo . comel lah kartun kartun ni .

I wanna to share a video which is ni video lama sebenarnya . about 2 years ago . cuma masa ada sambutan ramadhan kat sekolah hari tu , tayang video ni so , terpikir juga nak share this video . Enjoy the video . haha