Wednesday, September 28, 2016

Cherating

Hai!! Uish after few months akhirnya now aku nak story my trip pi cherating last two months. This was my second time pi trip ngan geng uitm. Uishhhh dah pandai daaah nak jejalan ngan kawan uitm selalu ngan gengsampaicicit je sampai bosan gak tengok muka diorang je. Kahkahkahkah. So tis time pergi lah Cherating sebab alaaaaah bosan sangat dah kalau nak pergi bercuti kat Melaka lagi kan. Kitaorang gerak dari Segamat terus sampai Cherating dalam 2 jam sengah je yang tu pun banyak berenti depa berdua ni asyik nak makeup jeeeeewwww malas tau iolls layaaaan. Trip ni pun sekejap je pi 2hari 1 malam je sebab cuti weekends je bukan cuti mid sem ke mende keee. 2hari1malam tu pun macam dah cukup je pasai malam pun kitaorg tkde buat papepun sebab tkde tempat menarik pun nak dilawati kat Cherating ni. Tapi kalau bab makanan memang da bomb laaaah. I likeeeee

Next, kitaorang bertolak awal gak sebelum pukul 9pagi gitu ye laaah perjalanan jauh kan ekelehh hahahahahaha

Otw pergi tuuuu. Tgok si Amy ngan Khai tuuuu mekap kemain tau korang mentang mentang aku yang drive tahap bergantung harap kat bibiaq cheq yang tebai tu jeeeeww. Cehhhh

Yeaaay dah sampai Kuantan setelah lebih kurang dua jam main potong potong ngan lori balak hahahahhaa banyak betul lori yedak kalau jalan Segamat-Kuantan tuu. Jalan lak satu lane alaaa jalan kampung kan so tkyah bayar tol laa

Memula sebelum direct terus pi Cherating, kitaorang singgah dulu kat Teluk Cempedak. Teluk Cempedak ni tak jauh pun dalam 20 minit je sebelum sampai Cherating tuuu and laut kat Teluk Cempedak lagi cantik dari Cherating, Swear!! Tapi sayangnyaa tempat dia tk besar mana pun and tkde any chalet pun kat situu. Kitaorang singgah dalam sejam jeee(Lama lak jugak tu) hehehehehe. Nah belanja gambar kat Teluk Cempedak

Apalaah makmenon main celah celah batu tuuuu

Lelepak sambil menikmati mcflurry. Kat teluk cempedak tu memang banyak cafe/restaurant seperti chatime kfc ngan mcdonald.

Khai tkmau masuk air sebab dia tkmau kecah kecah nanti nak masuk kereta pulaaak.Cukuplah basah sebab berpeluh katanyaaa

Next, baru laah sampai Cherating. Masa otw pi Cherating tu hujan lebat ngat plus orang baru balik solat Jumaat ngan sesaknyaaa jalan masyaAllah. Pastu nak cari chalet lagi kaan. 2 weeks before nak pergi tu memang dah survey satu chalet ni. Harga quite cheap laaah and maybe cheeapest laaah among the rest which is RIVERSIDE BEACH CHALET(tekan nama chalet ni kalau nak baca review from tripadvisor). Kitaorang ambik family room okay lah tuu 1 queen+1 single bed. Ngam ngam laaah only rm90 per night. The location memang terbaik lah bebetul tepi laut best laaah jalan kaki je nak golek pun boleehh memang sampai sebab memang dekat sangat. Tapi yang tak bestnyaaaaa kipas ada tapi tk berfungsi memang ceeeehhhh lah pastu ada aircond tapi conditon aircond tu memang terrible laaah hidup segan mati tk mahu lah kiraaa. Memang panas habis laaaah tapi quite okay lah tepi laut kan kengkonon je lah akan sejuk. Tv memang tk leh hidup memang out habislaaaah. So bilaa dah balik baru bukak tripadvisor untuk chalet ni memang semua review chalet ni teruk nak mampos. Cuma location je laaaaah yang best sebab tepi laut. Tapi overall chalet ni benci benci benci. Tapi apakan dayaa yang ni je kan murah plus sib baiklah nak tidur satu malam je ketidak memang sedih laaaa
2 queen + 1 single.
 Tapi aku punya bilik tkde pun katil single tu cuma tilam je semata. Teruk betulll

Lepas check in, kitaorang solat semuaa kemas kemas semua pastu tukar baju laah kita sebab nak ke laut. Kesedihan dengan chalet diubati dengan bunyian ombak dari laut. Cehhhh. Tapi kan baru lepas hujan so pepahaaaam laaah ombak memang besar so kitaorg tak berani pun nak mandi sebab takut kaaan dah lah kitaorang je ada masa tu ye laah weekdays kan pastu pukul 3 lebih lak tuuu gilaaa betul mandi waktu matahari masih terpancar sinarannya.

Tengok diorang pedajai akuuu

Next petang tuuu yadayadayadayada naik je dari pantai terus sesiap nak kuaq nak pi cari makan yang best best. Kitaorang pi masuk Terengganu jap area Kemaman je cari Warung Aziz Satar yang terkenal ngan kesedapan satarnyaaa. Dari Cherating ke Kemaman ni dalam 10 minit je kalau naik kereta ye anak anak. Kat situ kami makan laksam, akok, kopok ikan, satar, otak-otak ( Ya Allah terbayang keenakannya)

Balik dari situ kami just jejalan cari ole-ole pastu makan malam kami makan seafood kat satu restoren tu tapi ampun tak ingat dah nama restoren tu tapi sumpah sedap gak.

Esoknyaa,

Pepagi cam biasa dah cari laut laaah apa laagi kaaan

Dah habis mandi mandaaa moh ler kita sesiap nak balik dah sebab esoknyaa dah kelas. So kbai