Friday, January 1, 2016

Malacca Trip

Hello Im back for good

Kali ni nak update kisah my malacca trip. Actually setahun berpuluh kali pi melaka kalau dengan family. But this time ngan kengkawan ngan geng kan haruslah macam kenangan terindah sikit for 2015. We have 8 members in the group but only 5 orang je boleh join. Ampunnn ye Shu, Natasya dan Najwa cannot join us this time but next trip insyAllah tempat lain pulak lagi menarik lagi fun ye dak tkde rejeki cemana

So we went to malacca from 8 Nov 2015 till 10 Nov 2015 ( lamanya dah pi baru nak update sekarang) and stayed for 3 days 2 nights @ Chalet Angsana Edayu Pengkalan Balak. The chalet quite good which is ada dua katil queen and satu katil single but kitaorg cantum je tiga tiga katil boleh golek golek kan. Aircond pun kuat plus sejuk nak matik kitaorg (Cap dengan aku je) tidur pakai telekung kot. Pastu memang selangkah je nak pi laut. Tempat makan kedai kedai semua sumpah dekat je jalan kaki memang semua di persisiran pantai.


First day
Kitaorg decided to wear kotak-kotak outfit saje je ngada kan nak sesama first day kan. So nah;


Ni kat depan chalet dah. Satu sebab aku suka chalet ni opkos sebab warna pink. Hihi



Ni masa on the way to malacca before everyone tidur kecuali aku hahaha

Then lepas sampai tu check in chalet semua cop katil bagai pastu terus salin baju sebab cap dah tak sabaq nak terjun laut. And, everyone tak bawak sunblock. APTB. Diorang kata kalau diaorang pakai sunblock pun tkde kesan pun. OK aku tak terfikir pun and taraaaaa terjun laut time;


 
Ni first day opkos muka sesuci lebaran lagi. Maapkan pipi pau saya yang hot the kevavoom tu

Balik dari pantai masuk bilik tidoq plus tgok movie kay aku tidur paling nyenyak sebab aku tk tidur kan dalam kereta. Then malam kitaorg pi Jonker Walk Night Market. First time ni pi seronok lah gak walau pun tk beli apa apa;



Dah lama tak pakai spek keluar selalu pakai lens. Dah macam badak dah muka aku ni kekadang

Jonker Walk kan chinese yang juai so takkan lah nak beli kan bau dah sedap dah semua tapi sayang chinese pulak aku just beli coconut shake je yang tu pun melayu yg juai kat hujung hujung tu. last last balik chalet dah pukui satu pi bungkuih nasi goreng sorang sebungkuih makan pukul 1 pagi ohh. Oh ya Jonker Walk ke Pengkalan Balak mengambil masa sejam tau perjalanan. Sangat lama


Makan pukui 1 pagi

Second Day
Second day ni kitaorang pakai baju trip. Memang ditempah khas untuk trip ni. Geng Sampai Cicit katanya. Kitaorg pi berjlan semua dok baca tulisan baju ni tetambah hashtag gengsampai cicit tu kan




 

 Hari Kedua ni rancangnya nak jejalan Bandar Hilir pi jejalan naik St Paul pi A Famosa lah bla bla tapi sayangnya hujan so sempat pi Rumah Terbalik je. Pi Rumah Terbalik Melaka ni not worth pun dah lah Rm15 sorang. Masuk untuk ambik gambar je. Tapi takpelah at least merasa lah jugak kan dari tkdee. Sekurangnya kang nanti ada orang tanya boleh kata dah pernah pergi. Cuma silapnya second day tak ambik gambar pakai baju trip ni ramai ramai. Ketidak mesti cantik ye dak


 Gambaq ni malas nak rotate huhuhu

Sebab hujan so tkleh jalan mana lah kan pi rumah terbalik pi dataran pahlawan beli souvenir makan sat pastu balik chalet sebab cap tak shaba sangat nak main laut lagi kan. Mana lah tak berkeritam muka eak. Heheheheeh

Third Day

Third day lagi lah tak pi mana pepagi tu pi mandi laut sat pastu tiduq balik pastu sesiap nak balik rumah dah sebab 10 Nov tu public holidays kan so takut jalan jam


Ni pepagi lepas subuh dah keluaq pi main pantai






 Yang ni time nak balik dah. Acah acah sedih lah lepas ni tak jumpa dah entah entah lagi 5 tahun nak jumpa ye dak. Lepas ni lagi sibuk memanjang

Kesimpulannya, aku bawak banyak tudung macam macam warna tapi end up aku pakai tudung hitam je sebab malas nak iron. Iron dah lah ada stau je nak berebut semua memang luar bidang kuasa aku.

Kat bawah ni aku bagi no tel untuk chalet kitaorg stayed sebab aku rasa worth sangat chalet tu. Thank you. Babai


Chalet Angsana Edayu, Pengkalan Balak
017-3694326
012-6194822
03-3853493