Tuesday, December 3, 2013

Cameron Highlands

Assalamualaikum and Salam 1 Malaysia everybody .

Amboi rajin bebeno diri ni nak hupdate blog . Rupa rupanya banyak lagi aku tak cerita kan dalam blog nii . Ohmy , rindu nya nak menaip malam malam . FYI , aku update post malam malam je ehhh yang tu pun sebenarnya tgh malam sebab baru ada feel nak menaip kan . ye dak .

so , selepas mengharungi minggu minggu yang mencabar which is lepas PAT break jap 2 minggu terus SMA . adoiii , sampai terpk dalam otak ni , I reaaaaalllllllyyyy  need a vacation . sampai ada satu masa tu ajak Wa gi Penang tapi tdo bawah jambatan je lah . save budget . hahahaha . habis SMA hari Jumaat esoknya terus flllly ke Cameron Highlands . okay , naik bas sebenarnya . hahaha . kami pi Rombongan Cik Kiah tauuu . ehh , maybe Rombongan Cik Rose sebab ketua rombongan ni Cik Rose . hahahaa .

So , 17th November 2013 . tgh malam  tu (12:30am) kami bertolak ke Cameron Highlands dengan menaiki sebuah bas yang bernama Permata Nurizz ( buat karangan espiyem ke kak ) . sebelum tunggu bas tu sempat lah aku layan cerekarama kan . Sarah dan Hajar lagi . aku takkan tinggalkan cerekarama ku sayanggg . kehkehkeh .masa perjalanan tu nasib baik lah aku tidur krooooh kroooh kan . kalau aku terbuntang mata memang muntah lah aku . ye lah jalan nak naik gi Cameron ni kan kalah ular kena palu . kitaorg naik ke Cameron ni lalu Tapah . tapi jiran aku kata kalau naik ikut Simpang Pulai takde pening sangat sangat .

dalam pukul 5am camtu dah sampai Brinchang . depa pakat turun lah kan nak pi masjid . mandi , tukar baju , solat subuh teruss . and drebar bas pun pi la tido kat dalam bilik dia di belakanggg bas . gile kau aku nak turun time time ni aku lagi tarik selimut ada lah . sampai jadi hantu bungkus dah aku rasa tdo dalam bas ni . sejuknya yaang amatt . lepas azan subuh , kakak aku dah ajak turun gi solat then tukar baju . kau gila pepagi cenggitu dgn hujan nya lagi aku nak pi mandi . air mengalahkan ais fridge akuuu . kehkeh . nak ambik wudhu' pun terkangkang kangkang ni kan nak mandi . aku rasa satu bas aku tak mandi tau pagi tuuu . just tukar baju and solat then gi lah breakfast . nasi lemak dia 3 hengget kau tahu . nasib baik aku tak ambik lauk ayam , kalau tak kopak mak aku tau . hahaha

pukul 8 bas gerak . first , kitaorg gi Rose Valley . Rose Valley ini terletak di Tringkap . kitaorg lawat sini dulu bersempena dengan nama ketua rombongan kitorg Cik Rose . kehkehkeh . masuk sini dewasa , RM4 . kanak kanak , RM2 . sapa sapa yang bajet diri tuh cam kanak kanak boleh lah dapat harga murah je . kehkehkeh . tetibe teringatkan najwa . ehhhh , najwa dah gemok oh sekarang .

People , this is Ema Mambung
Ema , these are people

Bunga Lavender

Mama in the garden . ngeh ngeh

Frankly speaking , bunga rose ni wangi wangi ohh .
yang bunga ni memang kuat bau rose scent dia .
yang macam kat kedai kedai tuu

alahai . comel nya depa niii
mak ngan kakak sapa la ni ?

aku memang takleh cover duduk terkangkang ehh

nasib baik tau aku berat , kalau tidak dah lama aku bergayut kat bunga bunga juntai ni tau

*candid*
mata hilang sebelahh

dengan Mei .
hai Mei !
*kawan since darjah dua*
lalalalalala

aku tak faham kenapa rose valley ni bertingkat tingkat .
banyak betui bunga dia naa

then , kitaorang ada pi ke Sungei Palas Boh Tea Estate . mula mula masuk kilang dia , tgok cara depa dok proses dari daun teh sampai nak jadi serbuk teh nya . ada satu part tuh daun teh ni digilis gilis . macam bau daun inai pun ada aku rasa . pemetik daun teh ni takde orang melayu sebab apa kau tahu . sebab gaji diorg based apa brp kilo diorang dapat petik daun teh ni . sekilo = rm0.20 .kalau aku dah lama pencen . yang ni pun pakcik bas sekolah tu yang bagitahu . kitaorg naik kawasan ni kena naik bas lain tau . bas persiaran yang kitaorang naik tu parking dekat bee farm then ada bas sekolah mai ambik untuk naik ke kawasan ladang teh ni . bas sekolah ni kecik sikit lah . takkan nak angkut bas persiaran besaq gedabak naik kawasan gunung ni kann . naik sini pun aku rasa macam naik roller coaster dah .dah ah 20 minit baru nak sampai atas then jalan dia pergghhh . besar sikit la dari kangkang aku . kalau sisih ngan kereta kitaorang dah cuak , ni ada sisih ngan bas sekolah jugak . ingat mati  betul part ni . nasib baik la pakcik drebar memang cekap . class kau pakcik Muthu . ehh , kawasan aku pergi ni depa kata tempat aaron aziz ngan lisa surihani berlakon . ala cerita ombak rindu tu . part depa bergaduuhh .

welcome welcome , selamat datang selamat datang
*tetibe teringat pekerja hinode shop*

Cik Ina , Ema , Effy , Cik Rose ( muttawif kami )
Cik Rose sejuk sentiasa

Mama buat muka poyoss

scene ni aku ambil time nak turun bawah balik . ambik ikut tingkap bas . takut henfon aku melayang . doa dalam hati panjang tau . dah ah bas tu boleh kira laju jugak la sebab ramai lagi dia nak ambik bawak naik atas kan

tgahri cam biasa , pergi makan kat foodcourt . masa kami pi ni dia panas terik tapi sejuk ahh . tapi lemak banyak dalam badan so tak rasa apa la sangat . ohh poyo betui aku ni . kitaorang gi pasar untuk beli apa apa yang patut means souvenir ke apa ke buah stelobeli ke . kalau macam kaum ibu boleh borong banyak sayur . jagung lah , bawang lah apa lah .a ku pun tak tahu . yang aku tahu aku makan stelobeli coklat ngan emaa . haha

ini budak manyak makan maa . asyik membeli stobeli cokelat je keje dia .

then , kitaorg gerak gi YZ Agro Farm . ala tempat izara aishah ngan aiman hakim ridza pergi masa depa dok honeymoon dalam cite Vanila Coklat tu . ha , ni lah tempatnya . Ladang Stobeli . kat sini boleh petik strawberry dengan tangan tangan anda sendiri . sekilo = rm50 . ambik kauu . aiskrm Malaysia perisa strawberry pun rm1.50 tau . kami hanya mampu melihat dan sebak . kehkehkehek

manyak gewam maaa

mak mak vogue gitu .

habis tu kami semua sepakat nak balik dah . ada sekejap dia nak singgah Cactus Valley . kami pakat jerit , TAK NAK TURUN . NANTI LAGI BANYAK HABIS DUIT . padahal masa tu makcikmakcik semua dah habi s beratu ratus . diorg dok borong saayur sayuran punyalah banyakk . balik tu ada singgah jap kat Lata Iskandar . tapi , aku tak turun pun . sikit je yang turun untuk gi tandas , gi ambik gamba and ada jugak yang gi beli tongkat kayu asli tu . aku pun tak tahu apa fungsi je . biaq pi la . then , bas gerak . aku terus tidur dengan amannya . hehe . kitaorg pi CH ni sehari je . tak tidur mana mana pun . just bayar duit tambang bas je . jimattt kau jaah .