Thursday, March 28, 2013

This is my life !

Assalamualaikum wbt and good morning everybody .
*please , doakan jari jari ini mampu untuk menaip*

post kali ni ialah post kedua untuk tahun ni . erkk , bapak sikit . nak buat macam mana ada masalah sikit dengan keadaan sekeliling . padahal dalam hati ini meronta ronta nak update blog . okaylaa , sementara nak tunggu youtube tuh loading citer setia hujung nyawa , baik aku update blog kan . sebelum ni youtube tu laju je . tak perlu pun loading loading bagai . tetibe malam ni nak kena loading pulak . tak paham aku .

2013 = 16 tahun = form 4
Oh my God !!!!!

senang cerita , kitaorg ( pelajar Samttaj ) kena daftar kat sekolah + asrama 1/1/13 . hari tu ofkos lah semua happy je . baju semua nak cantik je kan . yang tak tahannya , beg ngan jam nak sama aja colournya . memang trend budak samttaj oh mesti tiap tahun ada tema . kawan baik aku si syasya tuh tahun ni tema pink . alololol comelnya . hahaha .

andddd , pelajar form 4 ramai memberontak . u know why ? hanya budak yg dapat 9A je boleh ambik kelas bio . yg lain no no no . semua kena campak kelas akaun . 1 kelas bio sahaja digunakan . lagi1 kelas dikosongkan sebab nak kasi budak baru . rasa nak kena gigit tak diaorg tuh . ramai gila yang dah ugut kalau tak dapat kelas bio nak pindah . ha ! pergi pergi ! aku pun turut memberontak . tapi bukan sebab nak kelas bio sebab kelas taqwa aka kelas akaun ramai gila . 47 orang . 8A + 7A dicampak di situ dengan paksaan . aku memang taknak pun kelas bio ni . aku memberontak sebab kelas padat gila . sampaikan nak bernafas pun kena minta bantuan inhaler syasya . haha . ayat nak hiperbola sahaja . tapi , ramai yang jeles ngan kitaorg sebab ramai yang bising bising berkumpul kat situ sehinggakan kelas 4 taqwa yang padat tuh boleh meletop sebab bising gila . terutamanya Adibah , aimi dan sebagainya . semua bising . dengan ada geng semangat aka OKK dalam kelas tu . memang semangat je lah diaorg bercerita .

and masa yang ditetapkan telah tiba . diaorg yang betul betul nak ambik kelas bio boleh masuk kelas ikhlas ngan syukur . shhhhh , pergi jauh jauh . tapi , ada jugak budak yang tak dapat 6A , 7A , 8A , 9A nak sangat masuk kelas bio pergi pindah SMK . sanggup tuh . tapi ada jugak yang dah masuk kelas  bio ni pergi pindah sekolah yang lebih baik dari samttaj . macam sbp ke mrsm ke . apa apa je lah kan . tapi aku tetap dengan tagline 'AKU CINTAKAN SAMTTAJ ' . semangat tegar betul . tapi bila cuti panjang ni . kebanyakan meraung nak balik samttaj . alasannya cikgu samttaj better dari sekolah diorg sekarang . yang masuk mrsm lagilah . kata cikgu macam pensyarah . apalah . ada yang baru sehari masuk asrama terus kasut hilang , cikgu bio ajar tak paham lah . takpe lah kawan . hadapi semua tuh dengan satu matlamat . inginkan kejayaan kerana Allah Taala .

asrama ? Alhamdullilah tahun ni tukar dorm . form 2 ngan form 3 dorm sama sampaikan otak pun aku rasa tak berapa nak berkembang . dua tahun mengadap muka yang sama . ( jangan marah ye ahli ahli dorm B209 sesi 11/12 ) . butttttttt nasib badanlah labu . dapat dorm masa form 1 . fuhhh ! aku memang kena duduk kat tempat yang sama . tak tahannya , kelas 4 taqwa sekarang sama masa kelas 2 syukur dulu . tahun ni memang sama premis lah .a lot of Alhamdullilah dapat ahli dorm yang baik baik belaka . aku je yang jahat sebenarnya dalam dorm . dan takde dah kakak dorm yang kerek , sakai bin bangkai ( gee yang ajar aku ayat ni ) .

lagi nak cerita pasal apa ha ? ha ! I got it . sistem pentadbiran asrama tahun ni TAK BEST langsung . diulangi TAK BEST LANGSUNG . dahlah yang tadbirnya budak stam . budak yang orang akan pk dia ni baik , alim + comel bagai . tapi tahun ni diorg berkuasa mutlak pulak kat asrama ni . yg si KA aku boleh tahan . sebab dia memang samttajian . thun lepas pun dia dah conduct disiplin . yang lagi 2 orang tuh . haih ! tak tahu nak cakap macam mana . tapi kebanyakan orang cakap GIPANG aka gila pangkat . orang cakaplah . aku tukang setuju je . cehhhh .

Kokorikulum . as usual , masih setia dengan pandu puteri . muah muah . aku join skuad denggi dan bola baling . tapi berani kerat jari lah aku main bola . demam seminggu kang aku ni . and tahun ni aku dah pun join satu program pandu puteri . yang tuh pun mesyuarat agung peringkat daerah je . andd , so sorry takde gamba . tak bawa kamera pun instead my nikon dah rosak . huaaaaaaaa . lantak pi lah . tapi dalam hati sedih jugak sebab tu hadiah mama ngan ayah masa UPSR dapat straight A . susah tau nak dapat hadiah dari mama ngan ayah yang mahal mahal .

nak juga ke aku senaraikan kawan kawan form 4 yang dah pindah tuh . takyah lah . aku dah sertakan certain orang kat post sebelum ni . bolehlah rujuk di situ . maybe aku boleh cerita kisah aku dok kelas akaun . sekolah aku takde cikgu akaun . yang ada hanyalah cikgu ganti yang aku tak boleh nak masuk apa yang diajarnya . I'm sorry cikgu tapi saya tak faham . Kadang kadang aku takut nak haadapi form 4 . subjek SPM kot . korang  jangan main main . SPM kott . tak sangka aku dah besar . memang lah secara fizikalnya aku dari dulu lagi dah besar atau bahasa rasminya gemok . tapi mental aku kecik lagi tau . hehe . takdelah . aku hanya mampu berharap aku ngan kawan kawan lain mampu bangkit untuk hadapi cabaran hidup bersama sama . walaupun ramai gila yang pandang rendah kat batch kami . ramai yang kata batch kami ni tak matured lah apalah . suka hati kitaorg lah weyh . asalkan ku bahagia .

p/s : sebelum aku mengakhiri pengeposan aku ni , aku nak seru semua rakyat Malaysia . marilah kita sama sama mendoakan yang negara kita terpelihara dari ancaman luar . tuh kisah Lahad Datu tak habis lagi . kalau sebelum ni kita boleh doa untuk negara lain macam Palestin ke . apa salahnya kita doa untung negara kita sendiri . tanah tumpah darah mak mak kita untuk lahirkan kita . kadang kadang kita terlupa untuk doakan diri sendiri .