Wednesday, November 21, 2012

Jelajah Pahang


First of all , aku nak wish CONGRATULATIONS to those yang dapat 5A dalam UPSR . Tahniah sangat sangat ! kepada yang dapat 4A ke 3A ke , tahniah jugak . anyway , UPSR ni tak laku puun . just sijil untuk kelayakan ke sbp / mrsm / lain lain je . gagal sekali bukan gagal selama lamanya , okayy ! * semalam aku lupa nak wish *

Last Deepavali , kami sekeluarga pergilah ke Bentong , Pahang . rumah angah Nah , kakak ayah yang no bapa entah . no 4 kott . pergi sana satu tujuan je iaitu nak g kutip buah buahan . almaklumlah sekarang ni kan musim buah buahan . so , bertolak dari Shah Alam kul 8 sampai sana dalam kul 10 . tak jauh pun dekat je . tapi jalan yang berbukit bukau + bengkang bengkok membuatkan aku pening kepala pergi dan balik . ouh ! sangat sadis .


kat sana , aku memancing ikan keli . ikan keli ni besar sangat sebab ikan keli yang dibela kan . jadi besar lah . mula mula pancing susah nak dapat . so , aku secara bijaknya nak sauk lah konon . last last jatuh sebab kat tepi kolam tuh licin kan . kakak aku ngan mak aku gelak gila gila kat aku . hehehehehe .





masa ni dah lepas jatuh . seluar tuh dah kotor sebenarnya . kihkih .


ha . nie mak aku  . lagi hebat memancing pakai baju kurung . 




haih ! adik sapa lah ni . dia reti tgok jer .



mak aku tak berputus asa nak mancing ikan keli ni . padahal salah style . kalau dapat je jatuh balik ikan tu sebab besar sangat .
masa ni ayah aku pergi kutip buah durian . 

next ,,,
jeng jeng jeng ,,,





lepas ayah aku datang , baru dapat ikan . sebenarnya , cara nak tangkap ikan keli besar ni mula mula mancing dia pastuh dah dapat kena sauk . patutlah dari tadi kitaorg tak dapat dapat . hehe


besar gila sebenarnya saiz ikan keli nih .




yg 3 ekor nih ayah aku guna jala je . senang cerita !