Thursday, May 31, 2012


                                                             

Ya Allah ,
Jika aku jatuh cinta , 
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu ,
Agar bertambah kekuatan untuk menyintaiMu .

Ya Muhaimin ,
Jika aku jatuh hati ,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padamu ,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu .


Ya Rabbana ,
Jika aku jatuh hati , 
Jagalah hatiku padanya ,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu .

Ya Rabbul Izzati ,
Jika aku rindu ,
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui sayahid di jalanMu .

Ya Allah ,
Jika aku menikmati cinta kekasihMu ,
Janganlah kenikmatan itu melebihi ,
Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu .


Ya Allah ,
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu ,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh ,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu .

Ya Allah , 
Jika kau halalkan aku merindui kekasihMu ,
Jangan biarkan aku melampaui batas ,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadamu .


Amin .. Ya Robbal 'Alamin . 
Semoga Allah meletakkan kita di bawah payung rahmatNYA .



Buat calon suamiku ..