Sunday, October 23, 2011

Hati Ini masih sedeyh .

smalam (22/10) tiba lah masanya parents aku g Mekah untuk menunaikan rukun islam kelima . pagi pagi lagi mak aku dah kejut suruh bersiap dalam pukul 4 pg cam tuh lah .

mula2 keluar rumah tuh kan kene azan keluar rumah . yg azannya jiran aku . masa azan tuh aku ngan kakak aku dah mengalir air mata . sedih sangat . lps azan tuh pak cik Jamal ( jiran aku ) peluk ayah aku sambil nangis . kteorg pergi Kelana Jaya 4 buah kereta . kereta maklang , pakndak , jiran aku 2 buah (pak cik Jamal ngan cik su) . mak aku ngan aku naik kereta mak lang aku . ayah aku naik kereta pak ndak aku . kakak ngan adik aku naik kereta jiran aku  (cik su) . sampai sana dekat kul 6 pagi.

pukul 9 macam tuh la , ada announcement suruh jemaah haji bersiap . masa tuh aku peluk mak n ayah aku erat gila . pokoknya kami 3 beradik memang menangis . x henti sampai mak aku masuk dalam dewan tuh .

pukul 11 macam tuh sampai rumah , bunga dah jerit jerit lapar . masuk rumah aku kasi makan . then kul 12 mak aku telefon . mak aku cakap yang dyeorg dah kat KLIA tgh tunggu kapal terbang . masa cakap tuh aku dah menangis . menangis lagi . bunga pulak aku tengok dia asyik tgok jer katil tuh sbb dia selalu tidur ngan mak aku atas katil tuh . dia tengok  je ats katil tuh mybe tunggu mak aku . last2 dye tdo kat bwah jer ats lantai . bngon tidur dye keluar rumah dye tggu jer kat kereta dia tengok jer kereta tuh . mybe tggu mak aku kat kereta . last2 dia duduk bawah kereta . dia selalunya makan ikan 2 ekor . sekarang nie aku bagi makan seekor pun dia makan setengah jer . x lalu la tuh . kucing pun boleh rasa kehilangan kan ?

malam tadi , mak aku ada telefon kata dah sampai sana . Alhamdulillah . akhirnya , aku pun tidur .

p/s : rindu sama MEREKA