Thursday, November 29, 2012

being a wife -to-be


bila cuti sekolah bermula , macam macam lah aktiviti yang dilakukan . so , kali ini bagi wife to be macam aku ngan ema mestilah kene belajar memasak kan ?? tambah tambah si ema mambung yang akan menamatkan zaman bujangnya tak berapa lama je lagi . hehe .

so , hari hari kitaorg akan masak untuk satu fams ehh . sebab , mama busy kerja cari rezeki kan . hari hari masak resepi baru . mama akan bagi resepi then , kitaorang masakkkk . best sangat sangat . maybe dunia masakan sebati dengan diri kitaorang kott . ehh , kitaorg ada buku resepi sorang satu tau , kitaorg akan salin semua resepi yang mama kasi . kira macam turun temurun lah jugak kaaannn ?



so , buku yang bebunga bunga yang comel comel tuh kakak aku punya
aku punya , yang hitam ada gambar bulb uh .
okaayy apa ? bulb tuh akan menyala dalam gelap .

so , semalam aku ada belek belek resepi kat internet , aku ada jumpa resepi maetball and banyak la lagi . aku salin je la . mana lah tahu bila dah kawin nanti boleh buat kat suami tercinta ( cehwaaaahhh , banyak cantik ) hehe

pagi tadi lepas aku bangun aku terfikir nak buat meatball ni . mimpi apa lah agaknya aku ni . seingat aku senang je . lepas keluar bilik air , aku terus tarik ema tunjuk resepi tuh and ajak buat . aku cakap , " pleasee ! senang je ni , darling . jomjom " ema , " okaayy , tapi takkanlah sekarang ! pukul 1.30 nanti lah " yeayyyyy !!! tapi , sebelum tuh mestilah tgok bahannya ada ke tak kan ? kalau takde aku buat buat ada je punn . hahaha

aku boleh lah pulak layan cerita dayang senandong , ema pulak layan cerita ajiboy sementara menanti jam 1.30pm . tapi alih alih start buat kul 2 lebih sebab cerita dayang senandong baru je habis . so , ekspedisi bermula lah . buat ni buat tu . macam macam lah gayanya . and akhirnya , jengjeng 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.








meatballs . aku bakar . aku pun tak tahu kenapa kena bakar .
confused .
ema cakap bakar ke goreng ke sama je .